Taki widok na Mt. Hood to tylko z Troutdale! Tym razem to nie pogoda, a niedostępność RG w Hillsboro zmusiła mnie do wycieczki na drugą stronę Portland by poćwiczyć sobie latanie – egzamin już za 4 dni!
Przed startem popytałem kilku instruktorów o lokalne zwyczaje, jakiej częstotliwości air-to-air używają (122.9, bo w okolicy są dwa małe lotniska z dość dużym ruchem „dziadków” w Van’s RVs), gdzie się zgłaszają przed wlotem w przestrzeń D („Tower Hill” – górka z czerwoną anteną na szczycie) i gdzie najlepiej polecieć żeby w spokoju potrenować manewry.
Wybrałem się więc nad miasteczko Sandy, a później postanowiłem pokręcić się nad rzeką Sandy River. Zacząłem od standardowych elementów: chandelles, lazy eights. Gdy już się trochę rozgrzałem, przyszedł czas na doszlifowanie steep turns, które ostatnio niezbyt chciały wyjść. Tym razem było jednak znacznie lepiej i po kilku obrotach w lewo, oraz kilku w prawo, wróciłem do staight and level. Przed kolejnym manewerem – steep spiral – chciałem dobrze sprawdzić przestrzeń pod sobą, bo ciągle słyszałem kogoś na radiu w okolicach Valley View i Country Squire. Niby mam PCASa, ale nigdy nie wiadomo – „dziadki” lubią śmigać bez transponderów.
Niestety, patrząc w stronę zachodu niewiele było widać – jedynie słońce nisko nad horyzontem i lekkie zamglenie przy ziemi. Gdy już upewniłem się, że nikogo nie skoszę, zrobiłem spiralkę w dół – wymagane trzy obroty – i wyrównałem na 1500 ft. Odnalazłem Highway 26, która prowadzi wprost do Troutdale, ATIS, „Tower Hill”, kilka T&Gs (w tym power-off 180s) i kołowanie z powrotem na rampę. Dzień zaliczony.
Fajne, że wznowiłeś pisanie. Powodzenie na egzaminie!
Widze ze nosisz sluchawki Zulu i to na okulary, nie ma z tym niewygody i utraty szczelnosci?
To zależy. Z cienkim ramkami (typu Aviator/Cockpit) nie ma żadnego problemu. Jeśli zaś chodzi o Wayfarery to do 3 godzin jest ok, później zaczyna być lekko niewygodnie. Utrata szczelności jest ale bardzo niewielka i mnie nie przeszkadza (ANR nadrabia), oczywiście w cienkich ramkach szczelność jest pełna.